donderdag 28 augustus 2014

27 augustus 2014 Zo maar ineens een dag tussendoor.

Er was van alles te doen deze dag. Het ging om het filmen van nieuw kunstaas in natuurlijk water. Ik kon dit vrijblijvend bijwonen, maar wist eigenlijk niet wat ik kon verwachten. Ik kon de boot meenemen, maar ook thuis laten. Ik miste structuur en besloot deze zelf aan te brengen. En wel door iemand uit te nodigen om te gaan vissen en tussendoor poolshoogte te nemen van het filmen. Bij de uitnodiging om mee te gaan vissen, kwam Jöran op mijn pad.

We kwamen laat in de ochtend bij elkaar, aangezien andere verplichtingen voor gingen. Jöran stapte bij me in de auto en gevolgd door Tom reden we richting viswater. Met twee bootvissers is de klus snel geklaard en konden we instappen en op weg naar de stekken. De rivier was de stroming vrijwel helemaal kwijt. We zochten de meest interessante stekken om het toch verticaal te proberen. En zo wisten we toch enkele vissen te strikken. ook slepend langs de steenstort kwam er vis. En zo kon het gebeuren dat we drie vissen, drie soorten konden noteren.

Omdat we om één uur bij de helling terug wilden zijn, moesten we tijdelijk opbreken. Daar aangekomen zagen we Luus met zijn gasten reeds aan het werk. We hebben even met elkaar gesproken en toen bleek dat onze aanwezigheid geen toegevoegde waarde had, keerden we terug naar de stekken. Onderweg daarheen sleepten we nog over een grote put.

Weer terug bij de rivier, sleepten we nog even een stukje stroomopwaarts. Daar bleken enkele vissen actief. in eerste instantie twee snoeken en later nog een mooie baars.

Dit gaf hoop voor een mooi vervolg. Dit bleef echter uit en naarmate de dag vorderde, liepen de aanbeten terug. Het verticalen leek wel helemaal kansloos geworden.

Tijdens het slepen moesten we nog een paar mooie vissen lossen en lukt het ons nog drie vissen te verschalken. .
 Daarmee kwamen we op 3 x 3. Keurig verdeeld, baars, snoekbaars en snoek. Ook waren de vissen mooi verdeeld over de vissers. Dus hadden wij een geweldige tijd samen op het water