woensdag 11 maart 2015

8 maart 2015 Mooie vangsten op de hard stromende rivier.

Evenals de afspraak gisteren, kwam deze ook op een laat moment. Ik meende ruimschoots op tijd bij de helling te kunnen zijn, maar een wegomlegging gooide roet in het eten. Evengoed waren we mooi op tijd en kon het vissen, verticalen, snel van start.

We zochten de eerste de beste stek op, die gelukkig nog niet was bezet. Misschien was de stek al eerder bevist, maar gelukkig weet je zoiets niet en wat niet weet, wat niet deert.

Hoe dan ook, de eerste aanbeet was al heel snel een feit. Janos arresteerde direct de grootste vis van de dag. Nu weet ik nooit zo goed wat ik moet denken van een flitsende start, maar gelukkig pakte het vandaag goed uit. Uiteindelijk stonden er 13 vissen op de teller. En daar vele forse vissen bij.

Op die eerste stek werden het liefst 5 vissen gearresteerd. Niet allemaal groot, maar wel met liefde gevangen (en teruggezet natuurlijk).

Daarna probeerden we nog een paar andere stekken, maar leek de vaart er aardig uit te zijn. Op een compleet nieuwe stek tikte Janos zijn tweede vis omhoog. Maar hier bleef het dan ook bij.

Gelukkig wisten we met beleid een paar hangers te deblokkeren.

Toen was het echt zoeken geblazen. Ondertussen gaven we voortdurend uitdrukking aan de geweldige weersomstandigheden, wat een verademing met de voorgaande periode van veel ku, wind en regen.

Uiteindelijk sloeg Matthias zijn hengel weer krom op een mooie vis.
In de hoop hier nog een paar aan te treffen, zetten we geruime tijd door. Het bleef echter bij deze ene vis.

Dus zetten we onze zoektocht voort. Andere stekken werden aangedaan, maar het leek er op dat deze dag als een nachtkaarsje uit zou gaan.

Maar daarmee moet je bij Matthias niet aankomen. En zo gebeurde het dus dat ook nu weer een eenzame vis werd opgespoord en voor korte tijd aan het water onttrokken.

Uiteindelijk kwamen we weer richting trailerhelling, want de mannen moesten op tijd weer terug.
Op de stek waar we zo voortvarend waren gestart zetten we nog even de puntjes op de I en hoe. Opnieuw kwamen er 5 vissen naar boven, allemaal snoekbaarzen.

Hoewel er kleine exemplaren tussen zaten, vingen we deze dag toch vooral stevige vissen.

Zelf was ik ook nog even weer spekkoper. Eerst de boot uit de stroming en dan landen. Soms duurde dat even, maar gelukkig ging mijn laatste vis niet verloren.

Ten slotte kreeg Matthias een hanger waarbij wij ons gewonnen moesten geven. Echter niet nadat hij daarvoor nog een mooie vis had gevangen.

Toen hebben we de boel maar ingepakt en zijn we naar de helling gevaren. Niet veel later schudden we elkaar de hand en vertrokken de mannen weer. Zelf was ik nog enige tijd bezig, alvorens ook de Subaru weer naar huis kon rijden, dapper de Tomasco achter zich meeslepend.