zondag 26 mei 2019

26 mei 2019 Op naar 40 vissen in twee dagen en wat voor vissen!

Ja, doe er nog maar zo eentje!
We starten met een communicatieprobleem. Toch komen we mooi op tijd op dezelfde bestemming als een dag eerder. Het weer is nu niet zonnig, maar bewolkt en eer staat een harde wind. Het water is mooi helder met een flinke kabbel erop. Tot onze verbazing zijn er in tegenstelling tot gisteren nauwelijks trailers aanwezig!

De start is erg taai en de temperatuur is fris, tegen de wind in. Als mijn plug vast raakt blijkt het om een parasol inclusief complete stang te gaan. De kunstaasredder bracht ook nog een bruikbare Savage Gear plug naar boven. Dan beschouwen we die maar als de vangst.

Dan meldt zich als eerste een baars van 40 cm. net als gisteren dus een grote baars. Zou het dan net gaan als gisteren. Maar daarna niets meer, ook niet werpend. Daarom snel doorgevaren naar een andere stek.

Een mooi resultaat bij het werpen.
Daar lukte het Borys uiteindelijk werpend een baars te verschalken. Omdat het daarbij bleef, zijn we  weer gaan slepen, zonder resultaat!

Een hele mooie dikke snoek, die "slechts" 80 cm blijkt te zijn.
Aangekomen bij een zandput besloot ik deze op te varen. Daar resulteerde een keiharde aanbeet in een gigantische dril en de vangst van een dikke snoek van 80 cm.

Dan volgt er eentje van 95 cm.
Daarna besloot ik de hele put rond te varen: niets.! Terugvarend naar de uitgang krijg ik een tik op mijn plug, gevolgd door een keiharde aanbeet op de plug van Darek en een fantastische dril. Ook nu ging het weer om een grote snoek van 95 cm. Zo!

Nummer drie op rij.
We voeren verder naar de rivier en  daar haakte Borys iets. Vader en zoon twijfelden, maar ik niet. De lijn kwam immers mee. Ten slotte konden we een snoek van 76 cm landden. Ineens hadden we dus een totaal ander beeld. Van taai naar geweldige acties.

De twotoner mocht er ook wel zijn.
Daarna kwamen de aanbeten regelmatiger en losten we een paar vissen. Het aantal liep gestaag op, waarbij het alleen om snoeken en baarzen ging. Wel kwam er nog een flinke two toner snoek te voor schijn. Apart hoor zo'n kop met die kleurverschillen.

Ook altijd leuk, een double hook-up
We visten nu ook een stuk water af waar we eerder niet waren geweest. Perioden zonder aanbeten en aanbeten wisselden elkaar af. Een dubbel hookup leverde twee kleine snoeken op.

Deze hadden we nog niet vandaag, dus toch alle echte  roofvissen weer binnen.
Op de terugweg, tegen de wind in, kreeg Darek een fraaie aanbeet, De vis bleef eerst lange tijd diep en toen kwam er een hele fraaie snoekbaars in de oppervlakte, die 76 cm bleek te zijn.

Hierna kwam er links en rechts nog een snoekje bij een eindigden we met 19 vissen op de teller, waaronder hele forse vissen. Het ging om  1 snoekbaars, 5 baarzen en 13 snoeken. In twee dagen hadden we dus 40 vissen gevangen.

Mooie herinneringen voor later: vader en zoon.
Iets waarmee de mannen heel content waren. Alle pr's waren gesneuveld en de verwachtingen werden ver overtroffen. Een goed start van het nieuwe seizoen dus.