zondag 7 oktober 2018

7 oktober 2018 Met Jöran op onderzoek uit.

De klapper van de dag.
Soms moet je gelegenheden gewoon aangrijpen en dat deden we deze dag. De dag kwam plotseling ons pad en daarbij kozen we voor een stuk redelijk onbekend water. We waren er ooi wel eens (gedeeltelijk) geweest, maar het was geen gesneden koek.

Knappe baarzen.
Eerst sleepten we een stuk af . Het was niet wild, hoewel er een baars kon worden gehaakt. Aangekomen bij een brug besloten we het water rondom de peilers uit te werpen. Helaas, geen teken van leven. Zou het dan een mislukking worden?

Aan het einde van de dag wisten we zeker dat dit niet het geval was. Toen waren we 11 vissen verder, waarbij hele mooie exemplaren. Zowel snoeken als baarzen. We vonden prachtige taluds en andere interessante stekken.

De Ikiru plugjes bewezen hun vangkracht.
Op enig moment waren we aan het werpen langs een stijle oever met de overbekende Ikiru plugjes.
Daar ving ik een schitterende snoek. Zo'n keiharde beuk op je hengel gevolgd door een stevige dril. iedere keer weer het moment waar je naar uit kijkt en waarvan je nooit weet of die komt en als die komt is het altijd weer een verrassing.

Daar vingen we ook een mooie baars. Maar als klap op de vuurpijl wist Jöran een nog grotere snoek te haken en te landen. Dit was echt een buffel en zo stonden we ineens van weinig tot niets, met een een prachtige vissen in handen.

Ook een fraai exemplaar.
Vandaar ging het verder en tuurden we op de dieptemeter wat zich onder water bevond. En al snel zagen we steile taluds met heel veel vis.  Deze uitdaging wilden we wel aangaan. Al snel kreeg ik een klap op mijn hengel en snoek nummer drie was de pineut. Weliswaar de kleinste van de dag, maar toch weer vis.

Één van de acht baarzen.
Ook de baarzen lieten weten niet vies te zijn van een plugje en we vingen dan ook forse vissen. We waren helemaal in onze nopjes met al die ontdekkingen. later op de dag viel het aardig stil, maar wij waren overtuigd van de mogelijkheden en later kwam die kennis me goed van pas.

Nu zat onze dag er op en voeren we terug naar de helling. Na het tailleren ging het huiswaarts en konden we alle avonturen nog eens de revue laten passeren.