dinsdag 9 oktober 2018

9 oktober 2018 Andreas en Arvid op herhaling.

Dubbel plezier.
Na hun bezoek eerder dit jaar kwamen Andreas en Arvid terug voor nog een tweedaagse. Aron hadden ze thuis gelaten, hetgeen me eerlijk gezegd niet verwonderde. Hij had meer oog voor andere dingen dan het vissen op zich. En dus kwamen de anderen de schoolvakantie terug. Twee dagen vissen met een dag pauze tussendoor.

Deze dag had ik ze uitgenodigd op het water dat de laatste tijd zo succesvol blijkt te zijn. En dat werd het ook............... Althans dat was mijn beleving met 35 vissen op de teller. En inderdaad een mooie dag voor Arvid die heel veel actie had deze dag. Andreas vond de vissen echter aan de kleine kant en wilde de tweede dag dan ook absoluut iets anders.

Ook een mooie grotere baars.
Maar eerst gaan we deze dag beleven. Met de hengels in de hand gingen we van start en hoefden inderdaad niet lang te wachten op de eerste vissen. Vooral de baarzen waren weer helemaal los. We verloren natuurlijk ook redelijk wat vissen, want bij zoveel aanbeten komen missers vaker voor. Toch was het een leuke visserij, omdat het eigenlijk nooit saai was.

Een mooie herinnering voor later.
Daar kwam bij dat we ook enkele snoeken haakten. Drie kwamen er in de boot. Dan is de actie toch direct anders, want een snoek of een baars dat maakt nogal een verschil. En zeker als de baarzen geen giganten zijn. Deze komen hier dus ook wel voor, maar sporadisch.

En een leuke roofblei.
En niet te vergeten de twee roofbleitjes, die een aanbeet opleveren om u tegen te zeggen. Daarna is het snel over, zeker bij kleine exemplaren. Maar voor de variatie blijft het leuk, omdat iedere aanbeet weer de vraag rijst, wat hebben we hier? Wel, drie verschillende soorten, maar geen snoekbaars. En ook geen meerval, zoals me hier eerder eens is gebeurd.

Wat Arvid graag wilde was, hard varen. Dat hadden we samen met zijn broer immers gedaan en dit wilde hij nu graag weer. Ik moest hem vandaag echter teleur stellen, omdat hier niet hard gevaren mocht worden. Dit moesten we dus nog even uitstellen.

Gewoon genieten van alles, inclusief vis.
We hebben voornamelijk weer met kleine plugjes gevist. Hoewel je af en toe wel eens iets anders inzet, blijkt dat de plugjes van rond de 5 cm een veel grotere aantrekkingskracht op de vissen hebben. We hadden geluk dat  het weer ook meewerkte.

De temperatuur was aangenaam en we zaten in een schitterende omgeving. Dit was echter geen factor die hoog stond aangeschreven in de belangstelling van de mannen. En vandaar dat Andreas aangaf de tweede dag een andere bestemming te willen met kans op grotere vissen. het aantal was minder interessant.